Sunday 16 February 2014

Korea Wait For Us.... Part 2

Assalamualaikum…Ahn Nyeong Ha Say Yo….

menuju ke korea part 2....wah rasa macam baru semalam je aku kat korea...rindu suasana kat sana...kalau ikutkan banyak jugak aku habis sebab nak beli barang2 macam baju tebal, long john dll....


kita mula dengan long john....


apa benda ni kan??? kalau korang nak tahu nilah namanya baju lapisan paling dalam yg boleh kekalkan suhu badan kita supaya jadi panas je....padahal kain nipis je kot....tapi pakai mmg selesa....kalau ikutkan mahal lah jugak benda alah ni sebab kat universal traveler RM150++ kot....jadi aku ambik alternative beli kat UNIQLO....kat situ aku beli asing2 untuk baju dan seluar...benda alah ni lebih kurang mcm singlet je sbnarnya...instead aku beli long john baik aku beli something similiar...baju dan seluar yang ada heattech....Baju tu harga dia RM19.90 Je...pastu seluar dia RM 68....kan dah jd RM87.90....jimat sikit kat situ....fungsi dia sama je....


barang yang kedua cari winter Jacket.....banyak yg aku dah survey tapi mahal saje...at last aku beli kat Winter Time di Time Square....yang kat sini aku beli yg new arrival...pening pilih colour...antara yang putih dan kelabu....last2 ambik yg kelabu....walaupun aku dah lama tinggalkan masa belajar still adik promoter tu tolong bagi diskaun student kat aku....dapat lah RM368.....kalau ikutkan boleh je beli bundle...murah lagi..ikut org lah....sbb aku fikir aku akan guna lama so why not beli baru kan...nanti2 aku leh pakai lagi...yg pasti anda perlu tentukan nisbah Down and feather dlm jacket tu....


barang ketiga aku cari adalah scarf(mafla) dan sweater...aku cari kat setia city mall....murah kalau beli masa hujung tahun ni...aku g kat H&M.... mafla aku dapat dalam RM19.90 dan untuk sweater aku dapat RM50 satu....design sweater lawa kot...x padan dengan harga RM50...disebabkan year end sale dapat lah murah....dan yang lagi murah aku beli adalah glove...sbb beli kat Daiso je...RM5....


sampai sini dulu lah...nanti aku update lg....mungkin pasal ke korea pulak....

No comments: